SYARAT PERKHIDMATAN
Syarat Perkhidmatan
1.1 Dalam Terma Perkhidmatan ini, terma-terma berikut digunakan dengan huruf besar pada permulaan, sama ada dalam bentuk tunggal mahupun jamak. Terma-terma ini mempunyai makna seperti berikut:
Sitly: 2Care4Kids Group B.V., turut berdagang di bawah nama Sitly, alamat pendaftaran di Rokin 44-C, Amsterdam, 1012KV, dan berdaftar dengan Dewan Perniagaan di bawah nombor pendaftaran 56028458, nombor VAT: NL851948844B01.
Kandungan: semua maklumat yang disediakan oleh Pengguna di Platform, termasuk tetapi tidak terhad kepada, Profil pengguna.
Pangkalan Data: data yang dikumpul oleh Sitly, termasuk Profil dan Kandungan lain.
Perkhidmatan: perkhidmatan yang ditawarkan oleh Sitly kepada Pengguna, seperti yang diterangkan dalam Artikel 3.
Pengguna: individu yang telah mencipta Profil dan menggunakan Perkhidmatan. Ini termasuk ibu bapa dan pengasuh/penjaga kanak-kanak.
Terma Perkhidmatan: terma-terma yang terkandung dalam perkhidmatan ini.
Butiran Log Masuk: nama dan kata laluan Pengguna yang membolehkan akses ke Profil dan penggunaan Perkhidmatan.
Hak Harta Intelek: semua hak terhadap harta intelek dan hak-hak terkait seperti hak cipta, hak tanda dagang, hak pangkalan data, hak nama perdagangan, dan hak berkaitan, serta hak ke atas pengetahuan dan pelaksanaan yang setaraf dengan hak tersebut (pelaksanaan serupa, pelaksanaan setanding dengan ciptaan yang dipatenkan).
Pihak: pihak (Pengguna dan/atau Sitly) yang terlibat dalam Terma Perkhidmatan ini.
Kenyataan Privasi: Kenyataan privasi Sitly yang tersedia di Platform.
Profil: Deskripsi yang ditulis oleh Pengguna dan dipaparkan di Platform, termasuk nama pertama, jantina, tarikh lahir, lokasi, dan boleh termasuk foto secara pilihan.
Platform: sebarang antaramuka dalam talian daripada Sitly yang membolehkan anda mengakses dan memanfaatkan perkhidmatan yang disediakan, termasuk laman web Sitly, subdomain berkaitan, dan aplikasi mudah alih untuk peranti iOS dan Android.
2.1 Sitly berhak untuk mengubah atau menambah Terma Perkhidmatan ini pada bila-bila masa. Terma Perkhidmatan terkini boleh didapati di Platform atau akan dikemukakan kepada anda semasa menggunakan Perkhidmatan. Sekiranya anda meneruskan penggunaan Perkhidmatan setelah terdapat pengubahan/tambahan pada Terma Perkhidmatan, anda secara automatik menerima Terma Perkhidmatan yang telah dikemaskini atau ditambah. Jika anda tidak setuju dengan Terma Perkhidmatan yang dikemaskini atau ditambah, satu-satunya pilihan adalah berhenti menggunakan Perkhidmatan dan memadamkan Profil anda.
3.1 Perkhidmatan ini membolehkan anda untuk menghasilkan Profil yang boleh dilihat oleh Pengguna lain dan pengunjung ke Platform. Tujuan Perkhidmatan ini adalah untuk menghubungkan individu peribadi yang memerlukan pengasuh sementara dengan individu peribadi atau profesional yang bersedia menawarkan perkhidmatan penjagaan kanak-kanak kepada individu. Pengguna boleh, melalui Profil, membuat penilaian tentang sifat dan kualiti Pengguna lain.
3.2 Perkhidmatan ini menyediakan akses kepada Pangkalan Data ibu bapa, pengasuh, dan penjaga kanak-kanak, yang boleh dihubungi melalui Platform untuk mengatur penjagaan kanak-kanak dengan bayaran. Di Platform, syarat-syarat tambahan mungkin dikenakan bagi penggunaan Perkhidmatan. Syarat ini meliputi cara pembuatan dan penempatan Profil, di samping perkara lain.
4.1 Untuk menggunakan Perkhidmatan, anda perlu mencipta Profil seperti yang diterangkan di Platform. Adalah dilarang sama sekali untuk membuat profil menggunakan nama orang lain. Semasa pendaftaran, anda perlu menyediakan Butiran Log Masuk yang akan membolehkan anda mengakses Profil anda.
4.2 Anda bertanggungjawab untuk memastikan keselamatan Butiran Log Masuk anda. Anda tidak dibenarkan memberikan Butiran Log Masuk kepada pihak ketiga. Anda bertanggungjawab atas segala penggunaan Perkhidmatan yang dilakukan melalui Butiran Log Masuk anda. Sitly akan menganggap bahawa anda adalah orang yang menggunakan Butiran Log Masuk tersebut. Jika anda mengetahui atau bersebab untuk percaya bahawa Butiran Log Masuk anda jatuh ke tangan yang salah, anda diwajibkan untuk memaklumkan kepada Sitly secepat mungkin, dan mengambil tindakan yang perlu, seperti menukar Butiran Log Masuk anda. Sitly tidak bertanggungjawab atas sebarang kerugian atau kerosakan yang terjadi akibat akses tanpa kebenaran atau penggunaan Platform dan/atau Perkhidmatan oleh pihak ketiga.
4.3 Sitly berhak pada bila-bila masa, tanpa perlu memberi notis dan tanpa sebarang liabiliti terhadap anda, untuk (i) membuat perubahan prosedur atau teknikal dan/atau penambahbaikan kepada Platform dan/atau Perkhidmatan dan (ii) memadam atau menyekat atau menghadkan akses kepada Perkhidmatan atau Profil anda (sama ada secara sementara atau kekal).
4.4 Sitly tidak bertanggungjawab atas sebarang kerugian atau kerosakan yang timbul daripada ketidaktersediaan atau ketidakbolehcapaian Platform dan/atau Perkhidmatan secara sementara.
4.5 Sitly tidak menawarkan jaminan, komitmen, atau ganti rugi berkenaan dengan kualiti, keselamatan, kesahihan, integriti, atau ketepatan Platform dan Perkhidmatan, kecuali dinyatakan sebaliknya dalam Terma Perkhidmatan ini.
4.6 Anda bertanggungjawab secara peribadi untuk pembelian dan/atau fungsi infrastruktur yang betul dan kemudahan telekomunikasi yang boleh dipercayai (termasuk sambungan Internet) yang diperlukan untuk penggunaan Perkhidmatan.
5.1 Sitly tidak mempunyai pengetahuan dan/atau penglibatan dengan Kandungan. Sitly bukanlah perkhidmatan perantaraan. Tujuan Perkhidmatan ini adalah untuk menghubungkan permintaan dan penawaran dalam sektor penjagaan anak dan pengasuhan. Sitly tidak memantau kualiti atau sifat Pengguna. Oleh itu, Sitly tidak bertanggungjawab atas kualiti atau sifat Pengguna dan tidak bertanggungan atas sebarang kerugian atau kerosakan yang disebabkan oleh iklan yang dipaparkan atau calon yang dipilih.
5.2 Anda bertanggungjawab untuk membuat pilihan sendiri, berbincang dengan calon, dan membuat perjanjian (kewangan) berdasarkan kehendak dan kriteria anda sendiri. Keputusan anda untuk mempercayai seorang Pengguna dengan penjagaan anak-anak anda, atau mengambil kerja sebagai seorang pengasuh, terletak sepenuhnya di tangan anda. Sitly sama sekali tidak terlibat dalam sebarang hubungan antara Pengguna atau sebarang perjanjian yang terhasil dari hubungan tersebut. Sekiranya anda tidak puas hati atau mempunyai aduan mengenai Pengguna, anda boleh melaporkannya melalui e-mel ke info@sitly.my.
5.3 Anda bertanggungjawab sepenuhnya atas semua tindakan yang dilakukan melalui penggunaan Platform dan/atau Perkhidmatan ini.
5.4 Perkhidmatan dan pangkalan data ini dibina semata-mata untuk Pengguna individu yang mencari atau menyediakan perkhidmatan jagaan anak. Penggunaan Perkhidmatan atau Pangkalan Data untuk mengambil pekerja bagi syarikat, organisasi, atau entiti lain adalah dilarang dan akan dianggap sebagai pelanggaran Terma Perkhidmatan. Sekiranya anda menggunakan, atau cuba menggunakan Perkhidmatan untuk tujuan pengambilan pekerja secara komersial, Sitly berhak untuk:
a. Menahan semua yuran langganan yang telah dibayar.
b. Mengenakan penalti tambahan, termasuk tetapi tidak terhad kepada, larangan dari menggunakan Perkhidmatan.
c. Mengambil tindakan undang-undang untuk mendapatkan ganti rugi dan menguatkuasakan Terma ini.
5.5 Pengguna dan Pelawat dilarang:
a. mengguna alat lain daripada yang disahkan oleh Sitly untuk mengakses atau mencari di Platform atau Pangkalan Data, melaksanakan perlombongan data, menggunakan robot, atau teknik pengumpulan data lain, atau memanfaatkan sebarang perisian dan/atau perkakasan dan/atau penyelesaian (sama ada diuruskan secara persendirian atau disediakan oleh pihak lain) untuk mengakses maklumat yang disediakan melalui Pangkalan Data, atau untuk memeriksa, mengambil, mencari, atau dengan cara yang tidak wajar menggunakan dan/atau melihat Pangkalan Data.
b. mengumpul butiran Pengguna lain melalui Perkhidmatan untuk tujuan yang tidak dinyatakan dalam Terma Perkhidmatan tanpa persetujuan bertulis dari Sitly terlebih dahulu.
c. menduplikasi, mempublikasikan, menjual semula, menggunakan untuk tujuan komersial, atau dengan cara apa pun menyediakan Kandungan yang diperoleh melalui Perkhidmatan kepada pihak ketiga.
d. melibatkan pihak ketiga untuk melaksanakan mana-mana tindakan yang disebut dalam artikel ini.
e. menyalahgunakan sistem pesanan Sitly secara berlebihan atau tidak perlu. Penggunaan berlebihan termasuk menghantar jumlah mesej atau jemputan yang tinggi secara tidak normal yang menyebabkan spam kepada pengguna lain. Untuk itu, Dasar Penggunaan Adil kami mengehadkan jumlah mesej dan jemputan yang boleh dihantar kepada kenalan baru.
f. membuat profil menggunakan nama, butiran, atau kelayakan orang lain. Anda hanya boleh membuat dan mengurus profil untuk diri sendiri dan memastikan semua maklumat yang diberikan adalah tepat dan hanya berkaitan dengan anda.
g. berkongsi butiran log masuk atau memberi akses profil mereka kepada pihak ketiga. Setiap profil mesti digunakan secara eksklusif oleh individu yang mendaftarkannya.
5.6 Pengguna harus berkomunikasi secara sopan dan bertanggungjawab di Platform. Sitly menggalakkan suasana yang selamat dan profesional untuk individu yang mencari dan menyediakan perkhidmatan jagaan kanak-kanak. Sitly berhak menentukan sama ada tingkah laku Pengguna dianggap tidak wajar, menyinggung, atau mengganggu komuniti dan operasi perkhidmatan. Contoh tingkah laku yang dianggap tidak wajar termasuk gangguan, penyalahgunaan, penggunaan bahasa kasar, spam, buli, diskriminasi, atau tingkah laku lain yang Sitly anggap bertentangan dengan tujuan persekitaran yang hormat dan selamat.
6.1 Anda mengakui dan bersetuju bahawa Profil dan/atau Kandungan lain yang anda sediakan melalui Perkhidmatan boleh digunakan oleh Pengguna lain. Anda memahami bahawa Sitly tidak mempunyai pengaruh terhadap pematuhan Terma Perkhidmatan ini oleh Pengguna lain dan/atau pihak ketiga.
6.2 Dilarang memuat naik Kandungan yang:
a. bersifat diskriminatif terhadap penampilan, bangsa, agama, jantina, budaya, keturunan, atau yang boleh ditafsir sebagai menyinggung atau atau tidak wajar, menurut pandangan Sitly.
b. menghasut keganasan atau gangguan terhadap individu lain, atau yang mengakibatkan atau merupakan hasil dari eksploitasi atau penyalahgunaan orang lain, atau yang merupakan aktiviti haram, atau yang mendorong aktiviti haram.
c. yang menurut pandangan Sitly bertentangan dengan adab atau rasa kesopanan, atau bersifat kekerasan.
d. yang meminta butiran peribadi kanak-kanak, yang mendedahkan butiran peribadi orang lain, atau yang mengandungi butiran peribadi anda. Sekiranya anda berkongsi kandungan pihak ketiga termasuk tetapi tidak terhad pada penampilan dalam foto atau menyebut butiran peribadi mereka dalam rujukan, anda harus mendapatkan kebenaran pihak berkenaan. Anda mestilah boleh menyediakan bukti keizinan ini pada bila-bila masa jika berlaku pertikaian.
e. yang mengandungi virus, Kuda Trojan, cecacing, bots, atau program lain yang boleh merosakkan sistem automatik, atau yang boleh menyebabkan sistem tersebut menjadi tidak boleh digunakan atau diakses, atau yang boleh memadam atau mengambil alih sistem tersebut, atau yang bertujuan untuk memintas ukuran keselamatan teknikal Platform dan/atau sistem komputer Sitly.
f. yang berdasarkan informasi yang tidak benar dan/atau mengelirukan, atau yang melibatkan pemalsuan identiti, dan/atau memberikan kesan keliru tentang keterkaitan anda dengan Sitly.
g. yang mengandungi surat berantai, mel sampah atau spam dan/atau meminta kata laluan atau butiran lain yang boleh dikaitkan dengan individu untuk tujuan komersial atau haram.
h. yang melanggar hak Sitly dan/atau pihak ketiga, termasuk tetapi tidak terhad pada, Hak Harta Intelek atau hak berkaitan dengan perlindungan privasi.
i. yang bertentangan dengan Terma Perkhidmatan ini, Kenyataan Privasi, atau undang-undang dan/atau peraturan yang berlaku, yang tidak sah, atau yang boleh merosakkan kepentingan atau reputasi Sitly.
6.3 Sitly berhak untuk mengedit, mengubahsuai, atau menolak Kandungan, atau memadamkan Kandungan dari Platform jika dianggap perlu, tanpa memberi anda hak atas sebarang pampasan dan/atau tanpa sebarang liabiliti dari Sitly.
6.4 Sekiranya anda berpendapat bahawa Kandungan tertentu melanggar hak anda, hak Pengguna lain, atau hak pihak ketiga, anda dikehendaki melaporkan kepada Sitly dengan segera seperti yang tertera dalam artikel 12.
7.1 Bergantung pada langganan yang dipilih, anda boleh menggunakan Perkhidmatan secara percuma atau dengan bayaran. Harga yang anda bayar untuk menggunakan Perkhidmatan bergantung pada pilihan langganan anda. Senarai langganan dan harga terkait tersedia di Platform. Klik di sini untuk gambaran keseluruhan langganan dan harga. Kos langganan yang dibeli melalui aplikasi iOS dan Android mungkin lebih tinggi kerana sebahagian daripada kos transaksi yang dikenakan oleh Apple dan Google setiap bulan ditanggung oleh Pengguna. Harga termasuk VAT dan caj lain yang ditetapkan oleh pihak berkuasa, kecuali dinyatakan sebaliknya.
7.2 Sitly berhak mengubah harga dengan memberi notis sekurang-kurangnya tiga bulan. Jika anda tidak bersetuju dengan perubahan harga tersebut, anda berhak untuk berhenti menggunakan Perkhidmatan dan memadam Profil anda pada tarikh perubahan harga berkuat kuasa, atau memilih langganan percuma dengan Profil yang sama.
7.3 Dalam situasi di mana pembayaran gagal disebabkan oleh kekurangan dana atau sebab lain yang menghalang pemprosesan transaksi, Sitly mempunyai hak untuk melakukan percubaan debit terhadap kaedah pembayaran yang telah didaftarkan berkali-kali sehingga pembayaran berjaya. Sekiranya pembayaran masih gagal selepas beberapa percubaan, akses anda kepada Perkhidmatan mungkin digantung atau dihentikan oleh Sitly.
7.4 Pembayaran dilaksanakan mengikut prosedur yang dinyatakan di Platform. Jika terdapat kelewatan pembayaran, Sitly berhak untuk menamatkan perjanjian ini dengan segera atau menghentikan atau membataskan akses ke Perkhidmatan sehingga anda memenuhi obligasi (pembayaran) anda, termasuk sebarang kos dan bunga.
7.5 Aduan berkenaan dengan invois dan/atau Perkhidmatan tidak mempengaruhi kewajiban anda untuk membuat pembayaran.
7.6 Jika Sitly mendapati bahawa langganan anda digunakan untuk tujuan yang melanggar batasan penggunaan seperti yang dinyatakan dalam artikel 5, Sitly berhak untuk menahan semua bayaran yang telah dibuat dan melaksanakan polisi termasuk penamatan langganan tanpa pengembalian wang.
7.7.1 Dari masa ke masa, Sitly mungkin menawarkan diskaun atau tawaran promosi pada langganan Premium kepada pengguna tertentu, bergantung kepada Terma dan Syarat yang dinyatakan pada masa tawaran tersebut.
7.7.2 Sitly menentukan kelayakan untuk mendapatkan diskaun dan tawaran promosi berdasarkan kriteria yang ditetapkan seperti lokasi pengguna, rekod langganan, atau faktor relevan lain.
7.7.3 Diskaun dan promosi ditawarkan hanya untuk jangka masa yang terhad sebagaimana dinyatakan dalam tawaran tersebut. Apabila masa promosi tamat, langganan akan diperbaharui pada kadar normal kecuali pengguna membatalkan langganan tersebut sebelum tarikh pembaharuan.
7.7.4 Sitly berhak pada bila-bila masa untuk mengubah atau membatalkan diskaun atau tawaran promosi tanpa memberi notis terlebih dahulu. Segala diskaun atau promosi yang sedang berlangsung akan dihormati sehingga tempoh yang telah ditetapkan.
7.7.5 Sebarang penyalahgunaan diskaun atau tawaran promosi, termasuk tetapi tidak terhad kepada, pembuatan pelbagai akaun untuk mendapatkan manfaat dari tawaran, akan menyebabkan penggantungan atau penamatan akaun pengguna serta tindakan undang-undang yang berkaitan secara serta-merta.
8.1 Hak Harta Intelektual yang terpakai pada Perkhidmatan, termasuk Platform dan Pangkalan Data, serta teks, tampilan visual, templat Profil, bahan video, audio dan foto yang tersedia di Platform, selain daripada Kandungan adalah hak milik Sitly dan/atau pihak pemberi lesen.
8.2 Mengikut syarat-syarat yang dinyatakan dalam Terma Perkhidmatan ini, Sitly memberikan anda hak yang terhad, peribadi, boleh ditarik balik, bukan eksklusif, tidak boleh disublesenkan, dan tidak boleh dipindah milik untuk mengakses dan menggunakan Perkhidmatan, termasuk Pangkalan Data, Kandungan, dan Platform untuk tujuan yang dinyatakan dalam Terma Perkhidmatan ini.
8.3 Anda kekal memiliki Hak harta Intelek ke atas Kandungan yang anda muat naik. Anda mengakui dan bersetuju bahawa dengan memuat naik sebarang Kandungan, anda secara automatik memberi Sitly hak lesen tanpa bayaran royalti, berskala global, tidak dapat dibatalkan, boleh disublesen, dan boleh dipindah untuk mempublikasikan Kandungan ini serta menduplikasi dan menyimpan Kandungan dalam Pangkalan Data sebagaimana diperlukan untuk penyediaan Perkhidmatan.
8.4 Anda secara eksplisit menolak semua hak peribadi yang tertera dalam artikel 25 Auteurswet (Undang-Undang Hak Cipta), termasuk hak untuk disebut nama dan hak untuk membantah perubahan, sepanjang yang diizinkan oleh undang-undang tersebut.
8.5 Anda mengesahkan kepada Sitly bahawa anda memiliki semua hak atas Kandungan dan anda sepenuhnya berhak untuk memberikan lesen sebagaimana yang dinyatakan dalam artikel ini kepada Sitly.
8.6 Adalah dilarang sama sekali untuk memuat turun, menyalin, mengubah, melakukan kejuruteraan balikan, atau mempublikasikan sebarang maklumat yang diakses melalui Perkhidmatan atau Platform, atau menggunakan maklumat tersebut untuk tujuan selain yang dinyatakan dalam Terma Perkhidmatan ini, melainkan jika Sitly atau pemilik hak terlibat memberi persetujuan, atau jika undang-undang wajib Belanda secara eksplisit membenarkan penggunaan tersebut.
9.1 Dalam proses pembinaan Profil dan penggunaan Perkhidmatan, anda menyediakan maklumat (peribadi) kepada Sitly. Maklumat (peribadi) ini diproses mengikut Kenyataan Privasi Sitly dan selaras dengan undang-undang dan peraturan yang berkenaan.
10.1 Anda bertanggungjawab kepada Sitly dan membebaskan Sitly dari sebarang kerugian dan kos yang ditanggung oleh Sitly akibat (i) kegagalan anda mematuhi Terma Perkhidmatan, (ii) sebarang tindakan yang anda lakukan ketika menggunakan Perkhidmatan, atau (iii) sebarang tindakan haram. Anda akan menanggung semua kos dan kerugian yang Sitly hadapi berkaitan dengan tuntutan ini.
10.2 Anda mengesahkan kepada Sitly bahawa semua maklumat yang anda berikan semasa membina Profil atau memuat naik Kandungan adalah lengkap, terkini, dan tepat. Anda mengakui bahawa ketepatan, kemas kini, dan kelengkapan Kandungan yang disediakan adalah sangat penting untuk fungsi Perkhidmatan yang optimum.
10.3 Anda mengesahkan kepada Sitly bahawa anda berhak menggunakan Perkhidmatan dan akan bertindak selaras dengan Terma Perkhidmatan ini. Anda juga membebaskan Sitly dari tuntutan pihak ketiga yang mendakwa penggunaan Perkhidmatan oleh anda, termasuk tetapi tidak terhad kepada penempatan Kandungan, yang melanggar undang-undang.
11.1 Sitly tidak memikul sebarang liabiliti untuk kerugian akibat penyediaan Perkhidmatan, atau akibat perbuatan haram atau lain-lain, sesuai dengan apa yang diizinkan oleh undang-undang.
11.2 Jika Sitly bertanggungjawab kepada anda atas sebarang kerugian atas apa jua sebab, maka liabiliti ini selalu terhad bagi setiap kejadian (di mana siri kejadian yang berkaitan dianggap sebagai satu kejadian) ke jumlah pembayaran (termasuk GST) yang anda bayar kepada Sitly dalam tahun kalendar semasa untuk Perkhidmatan yang mengakibatkan liabiliti oleh Sitly.
11.3 Sitly tidak bertanggungjawab atas sebarang kerugian susulan, termasuk kerugian kewangan, kehilangan pendapatan atau keuntungan, kehilangan data atau kerosakan bukan material yang berkaitan dengan atau berlaku akibat daripada Perkhidmatan.
11.4 Had-had yang dinyatakan dalam artikel ini tidak terpakai jika terdapat kesengajaan dan/atau kelalaian yang nyata dari pihak Sitly sendiri dan/atau pengurusannya.
11.5 Untuk melaksanakan hak pampasan, anda perlu mengemukakan aduan tentang kerosakan secara bertulis kepada Sitly segera setelah ia berlaku. Tuntutan pampasan terhadap Sitly akan gugur selepas 12 bulan dari tarikh tuntutan tersebut wujud.
12.1 Sitly tidak bertanggungjawab atas sebarang kerosakan yang berkaitan dengan penggunaan Platform yang (menyalahi undang-undang). Sitly hanya berkewajipan, mengikut syarat-syarat yang dinyatakan di bawah dan selepas menerima laporan, untuk menghapuskan bahan yang nyata melanggar undang-undang atau menghentikan aktiviti yang nyata haram.
12.2 Sitly telah menetapkan prosedur di mana kehadiran atau ketersediaan bahan yang disyaki menyalahi undang-undang boleh dilaporkan kepada Sitly. Laporan boleh dibuat melalui e-mel ke info@sitly.my atau dengan menekan butang ‘Laporkan pengguna’ yang tersedia di halaman profil dan e-mel yang diterima.
12.3 Sitly berhak menolak untuk memblok bahan atau menghentikan aktiviti, sekiranya Sitly mempunyai alasan yang sah untuk meragui kebenaran laporan atau ketepatan bukti yang dikemukakan bersama laporan itu, atau jika penilaian kepentingan memerlukannya. Dalam hal ini, Sitly boleh meminta keputusan undang-undang dari hakim yang berkuasa di Belanda untuk mendapatkan pengesahan bahawa material atau aktiviti berkenaan menyalahi undang-undang.
12.4 Sitly sama sekali tidak diwajibkan untuk menjadi pihak dalam perselisihan antara orang yang membuat laporan dan mana-mana pihak ketiga.
12.5 Pihak yang membuat laporan membebaskan Sitly daripada tuntutan pihak ketiga berkenaan dengan tindakan memblok, menghapus bahan, atau menghentikan aktiviti. Jaminan ini merangkumi semua kos yang ditanggung dan kerugian yang dialami oleh Sitly berhubung dengan tuntutan tersebut, termasuk tetapi tidak terhad kepada kos bantuan guaman.
13.1 Anda boleh menghentikan penggunaan Perkhidmatan dan memadam Profil anda jika anda memilih langganan percuma.
13.2.1 Jika anda menggunakan langganan berbayar, Perkhidmatan akan tersedia untuk tempoh masa yang anda pilih semasa proses langganan (dikenali sebagai “Tempoh Langganan”).
13.2.2 Kecuali anda memaklumkan kepada Sitly sebelum Tempoh Langganan berakhir bahawa anda ingin membatalkan langganan, langganan anda secara automatik akan diperbaharui mengikut tempoh langganan asal anda. Anda mengizinkan Sitly untuk mengutip yuran langganan yang terkini bagi pembaharuan melalui kad kredit atau kaedah pembayaran yang ada dalam rekod anda.
13.2.3 Anda boleh membatalkan pembaharuan Tempoh Langganan seminggu sebelum tarikh pengebilan berikutnya. Jika dibatalkan, pembatalan akan berkuat kuasa sehari selepas hari terakhir Tempoh Langganan semasa.
13.2.4 Untuk membatalkan langganan yang dibayar langsung melalui Platform Sitly, pelanggan perlu membatalkan langganan mereka di tetapan akaun pada Platform Sitly atau menghantar permohonan pembatalan melalui e-mel ke info@sitly.my.
13.2.5 Harap maklum bahawa Sitly tidak mempunyai keupayaan untuk membatalkan langganan yang dibuat melalui aplikasi Android atau iOS Sitly. Pelanggan yang ingin membatalkan langganan mereka perlu melakukannya melalui akaun Google Play atau Apple App Store, mengikut prosedur yang dinyatakan dalam Artikel 13.2.6 dan 13.2.7.
13.2.6 Langganan yang dibeli melalui aplikasi Android Sitly perlu dibatalkan melalui akaun Google Play anda. Sila ikuti arahan daripada Google Support untuk mengurus atau membatalkan langganan anda, seperti tertera di sini.
13.2.7 Langganan melalui aplikasi iOS Sitly harus dibatalkan melalui menu langganan pada iPhone anda. Arahan dari Apple Support tentang cara mengurus atau membatalkan langganan ini boleh ditemui di sini.
13.2.8 Kecuali dinyatakan khusus dalam Terma Perkhidmatan ini, semua pembayaran untuk langganan, perkhidmatan, atau produk melalui Platform Sitly atau aplikasi mudah alih tidak boleh dikembalikan. Ini termasuk, tetapi tidak terhad kepada, pembelian satu kali dan langganan berulang. Tiada pengembalian wang atau kredit untuk penggunaan sebahagian daripada langganan, perkhidmatan, atau produk, walaupun pembatalan dilakukan sebelum tamat tempoh bil semasa.
13.2.9 Setelah pembatalan langganan, anda masih akan mendapat akses kepada perkhidmatan langganan sehingga tamat tempoh bil yang telah dibayar. Selepas tamat tempoh bil, langganan tidak akan diperbaharui, tetapi tiada bayaran balik akan diberikan untuk sebarang tempoh penggunaan atau ketidakgunaan sebelumnya.
13.3 Sitly menekankan bahawa anda tidak berhak menggunakan tempoh refleksi seperti yang tertera dalam artikel 7:46d bahagian 1 dari BW (Undang-Undang Sivil Belanda). Perkhidmatan ini dilaksanakan secara langsung dengan kebenaran anda, seperti yang dimaksudkan dalam artikel 7:46i bahagian 5 di bawah 1 BW.
13.4 Jika perjanjian dibatalkan, tiada pembatalan untuk perkhidmatan yang telah disampaikan atau dilaksanakan oleh Sitly, serta kewajipan pembayaran yang berkaitan tidak akan terjejas. Jumlah yang telah diinvois oleh Sitly sebelum pembatalan berhubung dengan apa yang telah dilaksanakan dengan betul oleh Sitly tetap harus dibayar, sebagaimana dinyatakan dalam ayat sebelumnya, dan wajib segera dibayar pada masa pembatalan.
13.5 Pada penamatan perjanjian, hak anda untuk mengakses dan menggunakan Perkhidmatan akan tamat serta-merta. Profil anda akan dipadamkan oleh Sitly sebaik sahaja perjanjian tamat. Sitly berhak menggunakan Kandungan seperti tertera dalam artikel 8, tetapi akan memadam atau menganonimkan Kandungan tersebut jika diminta. Sitly tidak berkewajipan untuk menyerahkan atau mengubahsuai sebarang Kandungan selepas perjanjian tamat.
13.6 Sitly berhak menggantung atau menamatkan akaun anda serta akses kepada perkhidmatan tanpa notis atau liabiliti jika anda melanggar Terma Perkhidmatan ini.
14.1 Terma Perkhidmatan serta penggunaan Perkhidmatan dan Platform ini tertakluk kepada undang-undang Belanda. Aplikasi Vienna Sales Convention (CISG) secara nyata dikecualikan.
14.2 Semua pertikaian antara anda dan Sitly akan dirujuk kepada hakim di (“daerah”) Amsterdam, melainkan undang-undang menentukan sebaliknya.
14.3 Sitly boleh memindahkan hak dan kewajipan di bawah Terma Perkhidmatan ini kepada pihak lain dan akan memberitahu anda jika ini berlaku. Sekiranya anda tidak bersetuju dengan pemindahan hak dan kewajipan ini, anda boleh berhenti menggunakan perkhidmatan dan memadam profil anda.
14.4 Apabila sebahagian dari Terma Perkhidmatan ini dianggap tidak sah, anda dan Sitly masih terikat kepada bahagian yang sah. Sitly akan menggantikan mana-mana bahagian yang tidak sah dengan terma yang sah, yang hasilnya secara hukum, akan selaras dengan tujuan dan isi Terma Perkhidmatan yang tidak sah tersebut.
Dasar privasi
Sitly adalah satu perkhidmatan dalam talian, bertujuan untuk bawa bersama, melalui Laman Web, individu perseorangan yang ingin menjalankan jagaan kanak-kanak secara sementara untuk anak-anak mereka oleh individu perseorangan lain atau orang profesional dengan individu perseorangan atau orang profesional yang bersedia untuk menawarkan perkhidmatan jagaan kanak-kanak kepada individu perseorangan. Pengguna boleh membentuk, berasaskan Profil, pandangan tentang perwatakan dan kualiti Pengguna-pengguna lain.
Sitly adalah sebahagian daripada besloten vennootschap (“Limited Company”) 2Care4Kids Group B.V., yang juga menjalankan perniagaan di bawah nama Sitly, alamat pendaftaran (1012KV) Amsterdam, Rokin 44-C, dan berdaftar dengan Dewan Perniagaan Amsterdam di bawah nombor pendaftaran 56028458. Cara di mana butiran peribadi anda disimpan dan digunakan adalah berdaftar dengan Kolej Bescherming Persoonsgegevens (“Lembaga Perlindungan Butiran Peribadi”) di bawah nombor pendaftaran m1517431.
Akaun merujuk kepada satu set sumber dan hak dalam sistem komputer yang diberikan kepada anda sebagai Pengguna bagi tujuan mengakses dan/atau menggunakan Platform.
Pengawal merujuk kepada entiti (dalam kes ini Sitly) yang menentukan tujuan dan cara pemprosesan Data Peribadi.
Subjek Data merujuk kepada mana-mana perseorangan yang data peribadinya dikumpulkan, dipegang atau diproses.
GDPR merujuk kepada Peraturan 2016/679, Parlimen Eropah dan Majlis 27 April 2016 mengenai perlindungan orang asal berkaitan pemprosesan data peribadi dan tentang pergerakan bebas data tersebut dan Arahan pemansuhan 95/46/EC.
Data Peribadi merujuk kepada semua data yang disebut dalam bahagian Profil.
Pemprosesan merujuk kepada pengumpulan, merekodkan, organisasi, penstrukturan, penyimpanan, penyesuaian atau pengubahan, pengambilan semula, perundingan, penggunaan, pendedahan melalui penghantaran, penyebaran atau sebaliknya menyediakan, penjajaran atau penggabungan, sekatan, pemadaman atau pemusnahan data peribadi.
Pemprosesan merujuk kepada entiti (dalam kes ini Sitly) yang memproses Data Peribadi bagi pihak Pengawal.
Pengguna merujuk kepada perseorangan yang bertindak sebagai seorang ibu bapa atau seorang pengasuh yang mengakses dan menggunakan Platform melalui Akaun Pengguna.
Kandungan Pengguna merujuk kepada mana-mana kandungan dan maklumat yang dihantar, dimuat naik, diterbitkan, dihubungkan, dihantarkan, direkodkan, ditayangkan atau sebaliknya tersedia di Platform dan/atau dihantar oleh Pengguna ke Pengguna lain, termasuk mesej teks, perbualan, video, gambar dan lain-lain sama ada dihantar secara umum atau peribadi.
Sitly adalah pengawal yang bertanggungjawab untuk memproses data peribadi. Untuk semua soalan berkaitan dengan perlindungan data peribadi, anda boleh hubungi kami melalui borang hubungi kami di laman web kami.
Sitly tidak mempunyai pegawai perlindungan data.
Profil
Untuk menghubungi pengguna lain, anda mestilah menghasilkan Profil peribadi dahulu. Apabila anda menghasilkan sebuah Profil, anda akan ditanya untuk masukkan maklumat tertentu tentang diri anda. Anda tidak perlu memasukkan semua butiran. Butiran berikut adalah wajib untuk semua pengguna:
Nama anda dan nama keluarga anda
Alamat e-mel dan kata laluan yang sah
Poskod dan nombor rumah
Huraian peribadi
Untuk pengasuh, butiran berikut juga wajib diisi:
Tarikh lahir
Jantina
Kadar mengikut jam
Ketersediaan
Pilihan maklumat tambahan yang lain:
Nombor telefon bimbit
Bilangan tahun pengalaman mengasuh
Pengalaman dengan kategori umur kanak-kanak
Mempunyai rujukan
Bilangan maksimum kanak-kanak yang anda bersedia untuk mengasuh pada satu masa
Kerja / belajar
Perokok: ya/tidak
Keupayaan bahasa
Kelayakan yang relevan
Untuk ibu bapa, butiran berikut juga wajib:
Keutamaan jagaan anak
Bilangan anak
Jantina anak
Tarikh lahir anak
Sedang mengandung: ya/tidak
Anda boleh mengubah maklumat yang anda sediakan pada bila-bila masa. Anda juga boleh menambah maklumat lain ke profil anda, seperti gambar atau pautan ke laman web anda.
Profil anda pada dasarnya adalah umum. Ini bermaksud ia boleh dirujuk oleh sesiapa saja. Anda juga boleh menetapkan profil anda supaya ia hanya boleh dilihat oleh Pengguna yang juga mempunyai Profil. Anda boleh mengubah tetapan ini pada bila-bila masa.
Kandungan
Sitly menyimpan dan memproses semua Kandungan yang anda sediakan melalui Sitly. Jika anda menerbitkan Kandungan, contohnya Profil anda, maka Pengguna lain boleh menggunakan atau memberikan maklum balas terhadap Kandungan.
Jika anda menamatkan Profil anda, maka Sitly akan serta-merta menjadikan Profil anda tidak boleh diakses. Sebelum penamatan, data anda akan disimpan dalam tempoh enam (6) bulan maksimum. Sitly akan membuang atau menjadikan Kandungan tanpa nama, jika anda memohon untuk perkara ini.
Maklumat yang dijana secara automatik
Bagi memastikan operasi yang berkesan di Sitly (contohnya, bagi memastikan lama ditayangkan dengan betul, dan bagi memastikan keselamatan Perkhidmatan), Sitly memerlukan maklumat tertentu. Oleh itu, Sitly akan mengumpul maklumat yang dijana secara automatik tentang kelakuan anda melayari laman web Sitly. Maklumat ini mengandungi alamat IP anda (nombor komputer anda di Internet, yang membolehkan komputer anda dikesan), jenis pelayar (program komputer yang memudahkan paparan laman web), sistem komputer yang anda guna, dan laman yang anda lawati di Laman Web.
Tujuan
Sitly akan menggunakan maklumat tentang anda untuk tujuan berikut:
Untuk menggunakan Perkhidmatan sebaik mungkin.
Bagi membolehkan untuk menghantar maklumat kepada anda tentang perkhidmatan Sitly sendiri, dan untuk memberi maklum balas soalan dan/atau aduan yang mungkin anda ada.
Bagi membolehkan untuk menghantar maklumat kepada anda tentang produk dan perkhidmatan rakan kongsi Sitly, jika anda telah memberi kebenaran untuk perkara ini.
Untuk menjana data statistik tanpa nama.
Bagi memberikan keselamatan terhadap Perkhidmatan, dan untuk mengubah dan mempertingkatkan Perkhidmatan.
Bagi memproses bayaran.
Bagi menyediakan maklumat tentang anda kepada pihak ketiga jika anda telah memberikan kebenaran untuk perkara ini, atau jika diperlukan oleh undang-undang atau peraturan.
Sitly akan pastikan anda sentiasa mendapat maklumat tentang pembangunan Perkhidmatan. Jika ada, contohnya, tambahan baru pada Perkhidmatan atau jika kemas kini berlaku, maka Sitly akan memaklumkan anda tentang ini. Sitly mungkin juga akan sentiasa memaklumkan anda tentang dan tawaran khas semasa atau akan datang.
Jika anda tidak mahu menerima mesej e-mel dari Sitly, anda boleh menyahlanggan melalui tetapan pada profil anda. Satu pautan yang membolehkan anda menyahlanggan juga disertakan dalam setiap e-mel yang dihantarkan kepada anda oleh Sitly.
Sitly menggunakan data yang dijana secara automatik bagi tujuan statistik, dan juga untuk perlindungan dan peningkatan Sitly. Data ini juga disediakan untuk pihak ketiga, ianya tanpa nama sepenuhnya dan tidak boleh dikesan untuk anda secara peribadi (tiada butiran peribadi).
Digunakan oleh pihak ketiga
Sitly mungkin menyediakan butiran anda kepada pihak ketiga dengan syarat anda telah memberikan kebenaran secara jelas bagi perkara ini berlaku dengan pihak ketiga tertentu, contohnya pemprosesan bayaran. Ia mungkin juga berlaku jika butiran ini tidak boleh dikesan oleh anda secara peribadi (seperti maklumat yang dijana secara automatik, tidak termasuk alamat IP anda).
Akhir sekali, Sitly mungkin menyediakan butiran anda kepada pihak ketiga jika diwajibkan untuk melakukannya mengikut undang-undang dan peraturan, jika diperlukan oleh kes mahkamah, atau jika kami percaya ia perlu melakukannya bagi melindungi hak Sitly.
Sitly tidak akan menyediakan butiran anda kepada pihak ketiga bagi tujuan pemasaran langsung (contohnya untuk menghantar tawaran khas) tanpa kebenaran yang jelas dari anda. Sitly boleh menggunakan paparan akaun anda ke Portal Pekerjaan untuk mengiklankan penggunaan Sitly. Maklumat yang diberikan akan dirahsiakan.
Laman Web boleh mengandungi hiperpautan yang mana apabila diklik, akan menyebabkan anda meninggalkan Laman Web Sitly dan bergerak ke laman web pihak lain. Sitly tidak mempunyai pengaruh terhadap perkhidmatan dan/atau laman yang berkaitan dari Laman Web Sitly. Oleh itu, mungkin pernyataan privase lain digunakan untuk perkhidmatan dan/atau laman web ini. Pernyataan Privasi Sitly hanya terpakai pada butiran (peribadi) yang diperolehi melalui Perkhidmatan. Sitly tidak menerima sebarang tanggungjawab untuk (fungsi dan/atau kandungan) perkhidmatan dan/atau laman web pihak ketiga.
Pemprosesan data peribadi anda adalah berdasarkan asas undang-undang berikut:
Keizinan
Sitly memproses data peribadi berdasarkan keizinan subjek data kami untuk satu atau lebih tujuan khusus (artikel 6, lid 1, sub a GDPR).
Hubungan kontrak
Kami memproses data peribadi yang disampaikan secara sukarela untuk pemprosesan kontrak, contohnya, pembayaran yang diperlukan (artikel 6, lid 1, sub b GDPR).
Kepentingan yang sah
Kami memproses data peribadi yang diberikn oleh subjek data kerana ini perlu bagi tujuan kepentingan yang sah yang dijalankan oleh Sitly (artikel 6, lid 1, sub f GDPR).
Jika anda mahu maklumat lanjut berkaitan perkara ini, anda boleh menghubungi kami melalui borang perhubungan kami di laman web.
Sitly akan menggunakan langkah-langkah teknikal dan organisasi yang bersesuaian bagi melindungi butiran (peribadi) anda daripada hilang dan daripada sebarang bentuk pemprosesan yang tidak sah. Antara langkah-langkah lain, Sitly akan memastikan bahawa semua butiran peribadi disimpan dengan selamat. Sitly menggunakan pembekal awan gred perniagaan untuk simpanan data ini.
Anda boleh memohon, papar dan, jika perlu, mengubah butiran (peribadi) anda di Profil anda pada bila-bila masa. Jika anda ingin tahu butiran yang mana Sitly telah simpan tentang anda, atau jika anda ingin mengubah butiran yang tidak muncul di Profil anda, maka akan boleh menghubungi kami melalui borang perhubungan kami di laman web Sitly.
Anda mempunyai hak untuk membantah pemprosesan data peribadi yang mengganggu anda, secara dasarnya berkaitan dengan situasi tertentu anda, apabila memproses data ini adalah berdasarkan kepentingan sah kami.
Anda boleh mendapatkan daripada Sitly sekatan pemprosesan sekiranya ketepatan data peribadi yang dipertikaikan, sekiranya pemprosesan adalah tidak mengikut undang-undang, sekiranya Sitly tidak lagi memerlukan data peribadi bagi tujuan pemprosesan, tetapi data peribadi diperlukan oleh anda untuk penubuhan, pelaksanaan atau mempertahankan tuntutan undang-undang dan akhirnya sekiranya anda membantah untuk memproses (seperti dinyatakan di perenggan atas).
Anda mempunyi hak untuk menerima data peribadi mengenai anda dalam bentuk, lazimnya digunakan dan format yang boleh dibaca mesin dan mempunyai hak untuk memindahkan data-data tersebut ke pengawal lain.
Anda mempunyai hak untuk memohon pemadaman data peribadi anda tanpa kelewatan yang tidak wajar sekiranya data anda tidak lagi diperlukan yang berkaitan dengan tujuan ia dikumpulkan atau antara lainnya diproses, sekiranya anda menarik balik keizinan anda yang mana pemprosesan kami adalah berdasarkan, sekiranya anda membantah pemprosesan data anda dan tiada alasan sah yang mengatasi pemprosesan, sekiranya data anda telah diproses tanpa mengikut undang-undang, sekiranya data peribadi perlu dipadam bagi mematuhi tanggungjawab sah dalam undang-undang Majlis atau Ahli Negeri yang tertakluk kepada Sitly.
Untuk memohon sebarang hak-hak ini, anda boleh menghubungi kami melalui borang perhubungan kami di laman web Sitly.
Bagi tujuan teknikal dan operasi, ia mungkin satu keperluan untuk memindahkan butiran anda ke (pelayan) syarikat-syarikat dan/atau pembekal perkhidmatan yang bergabung dengan Sitly di Amerika Syarikat atau negara-negara lain di luar Eropah. Sitly memastikan bahawa butiran peribadi hanya dipindahkan ke negara-negara di mana Suruhanjaya Eropah telah menentukan negera ini menawarkan tahap keselamatan yang memadai untuk butiran peribadi, sama ada ini berdasarkan Art.45 GDPR, atau pada Klausa Kontrak Standard Kesatuan Eropah dan/atau di Perlindungan Privasi Kesatuan Eropah-Amerika Syarikat.
Anda mestilah sekurang-kurang berusia lapan belas (18) tahun untuk menggunakan Sitly. Jika anda lebih muda daripada lapan belas (18), maka anda tidak boleh mendaftar di Sitly.
Pernyataan Privasi ini mungkin boleh dipinda. Perubahan ini akan diumumkan di Laman Web dan/atau melalui mesej kepada anda.
Sekiranya anda mempunyai soalan tentang Pernyataan Privasi ini, anda boleh menghantar mesej melalui borang perhubungan kami di laman web Sitly.
Dasar Kuki
Kuki adalah fail teks kecil yang mengandungi data dan disimpan pada komputer, tablet, telefon, atau peranti lain yang mempunyai sambungan internet ketika anda melayari laman web kami. Kuki HTTP mengandungi kod pengenalan unik yang membolehkan kami mengenali pelayar anda setiap kali anda mengunjungi laman web kami dan menjejaki aspek tertentu aktiviti pelayar anda.
Khususnya, kuki sesi memberikan kami kemampuan untuk mengenal pasti bahagian laman web yang anda lawati dalam satu sesi; sementara kuki tetap membolehkan kami melihat dan mengingati pilihan anda melalui lawatan berulang, memastikan tetapan anda tidak berubah pada kunjungan berikutnya.
Kuki disimpan dalam folder pelayar peranti anda, di situ anda boleh melihat dan melaraskan tetapannya. Kuki kekal boleh dipadamkan secara manual atau rutin dari pelayar anda, manakala kuki sesi akan dipadamkan secara automatik apabila anda menutup sesi pelayar anda.
Kami menggunakan kuki berikut:
Kuki Pihak Pertama: kuki ini dihantar ke peranti anda oleh Sitly untuk memudahkan perkhidmatan yang anda minta melalui laman web kami dan untuk memperibadikan pengalaman anda di platform.
Kuki Pihak Ketiga: kuki ini dihantar ke peranti anda oleh entiti di luar Sitly untuk menjejak dan memantau aktiviti pelayar anda di laman web lain di internet.
Terdapat beberapa jenis kuki, yang telah kami kategorikan mengikut objektif seperti yang dijelaskan di bawah. Ingat, selaras dengan Peraturan Perlindungan Data Umum 2016 Eropah (GDPR), anda berhak untuk menolak sebarang kuki yang tidak diperlukan – yang anda rasa boleh menjejaskan privasi pelayar anda, atau mengurus tetapan anda pada bila-bila masa.
Teruskan membaca untuk senarai lengkap kuki pihak pertama dan pihak ketiga yang digunakan di laman web kami. Dapatkan penerangan ringkas, ketahui durasi kuki ini di peranti anda, serta mengenal pasti pengirim setiap kuki pihak ketiga.
Kuki yang diperlukan ialah kuki yang penting untuk laman web kami untuk berfungsi dengan betul. Ini merangkumi fungsi asas seperti navigasi antara bahagian laman web yang berbeza, pengenalpastian sesi, dan membolehkan pengguna log masuk ke kawasan yang dilindungi. Jadi, menyahaktifkan kuki teknikal ini akan melumpuhkan fungsi penting laman web.
Kuki berfungsi ialah kuki yang menjadikan laman web kami lebih mudah dan senang untuk anda gunakan — memastikan anda mendapat pengalaman pelayaran yang diperibadikan dengan mengingati perkara seperti pilihan tetapan, nama, dan lokasi wilayah anda.
Senarai kuki yang diperlukan dan berfungsi di Sitly adalah seperti berikut:
Nama Kuki: AEC
Penerangan: Kuki AEC memastikan bahawa setiap permintaan sesi pelayaran berasal dari pengguna sebenar dan bukan dari laman lain, bertujuan untuk menghalang laman berniat jahat daripada mengambil tindakan tanpa pengetahuan pengguna. Ini membantu kami memastikan bahawa anda adalah orang yang bertanggungjawab atas tindakan anda di laman web kami.
Asal: Google
Tempoh: 180 hari
Nama Kuki: authToken
Penerangan: Kuki authToken diperlukan untuk membolehkan pengguna log masuk ke laman kami dan memulakan sesi baru dengan akaun peribadi mereka, memastikan kredensial akaun adalah sah. Ini bermakna anda memerlukan kuki ini untuk mengakses keahlian anda di laman web kami.
Asal: Sitly
Tempoh: 400 hari
Nama Kuki: CONSENT
Penerangan: Kuki CONSENT menyimpan pilihan pengguna dan pengaturan kuki untuk memastikan privasi peribadi ketika melayari internet. Ini memudahkan anda untuk mengekalkan tetapan kuki yang seragam di setiap sesi.
Asal: Google Tag Manager GTM
Tempoh: 400 hari
Nama Kuki: NID
Penerangan: Kuki NID dan ENID serta kuki ‘VISITOR_INFO1_LIVE’ dan ‘YEC’ digunakan untuk meningkatkan hasil carian dan memainkan video yang terbenam sambil menyediakan data analitik interaksi kepada pasukan kami yang berkaitan dengan pengiklanan dan pilihan pengguna – memastikan anda dapat mengakses dan berinteraksi dengan semua kandungan di laman web kami.
Asal: Google
Tempoh: 396 hari
Nama Kuki: SOCS
Penerangan: Kuki SOCS menyimpan pilihan pengguna dan tetapan yang berkaitan dengan iklan yang diperibadikan. Ini memudahkan anda untuk memastikan keseragaman tetapan kuki di setiap sesi yang berlainan.
Asal: Google
Tempoh: 395 hari
Nama Kuki: wp-wpml_current_language
Penerangan: Kuki wp-wpml_current_language diperlukan bagi kami untuk mengenal pasti dan mengingati bahasa pilihan pengguna supaya platform kami kekal mudah diakses dan inklusif.
Asal: Sitly
Tempoh: 1 Sesi
Kuki analitik, juga dikenali sebagai kuki prestasi, mengumpul maklumat tentang cara laman web kami digunakan. Sebagai contoh, maklumat ini menunjukkan prestasi kempen pengiklanan kami berbanding dengan kandungan informatif dan interaktif di platform kami, yang tersedia di laman web dan aplikasi mudah alih. Kami menggunakan data ini untuk memastikan kami sentiasa memenuhi keperluan anda yang dinamik dan memudahkan akses serta penggunaan laman kami.
Berikut adalah senarai kuki analitik atau prestasi yang dipakai pada Sitly:
Nama Kuki: _clck
Penerangan: Kuki _clck mengandungi ID unik untuk setiap pengunjung laman web kami, membolehkan kami menghitung dan mengenal pasti jumlah pengguna unik di laman web kami.
Asal: Clarity
|empoh: 365 hari
Nama Kuki: _clsk
Penerangan: Kuki _clsk menggabungkan dan menyimpan paparan halaman harian pengguna ke dalam satu rakaman sesi, membolehkan kami melihat dan menyimpan aktiviti setiap pelawat secara berasingan.
Asal: Clarity
Tempoh: 1 hari
Nama Kuki: _ga
Penerangan: Kuki _ga memberikan ID Pengguna unik kepada setiap pengunjung, membenarkan Google Analitik membezakan satu pengguna daripada pengguna lain.
Asal: Google GA4
Tempoh: 400 hari
Nama Kuki: _ga_SiteID
Penerangan: Kuki _ga_SiteID menyimpan dan mengira paparan halaman untuk setiap ID Pengguna, membolehkan kami mengenal pasti bahagian laman web kami yang paling aktif.
Asal: Google GA4
Tempoh: 400 hari
Nama Kuki: _gid
Penerangan: Kuki _gid menyimpan dan mengemas kini ID Pengguna untuk analisis statistik, membolehkan kami mengenal pasti trend dan corak di seluruh platform kami.
Asal: Google GA
Tempoh: 1 hari
Perhatian, sebahagian besar kuki ini digunakan dalam hubungan dengan Google Analytics, di mana keupayaan Google untuk menggunakan dan mengongsi informasi yang dikumpul dengan perkhidmatannya yang lain diatur oleh Terma Perkhidmatan Google Analytics dan juga Dasar Privasi Google.
Lebih utama, alamat IP anda sentiasa kekal peribadi dan data yang dikumpul oleh Google adalah berselindung dengan nama samaran sebanyak mungkin. Menurut Google, semua data yang terkumpul disimpan dengan selamat pada pelayannya di Amerika Syarikat dan syarikat itu mematuhi Privacy Shield Principles untuk perniagaan A.S.
Anda mempunyai pilihan untuk tidak mengaktifkan kuki Google dengan mengikuti arahan pada laman kuki Google atau dengan memasang alat pengecualian pelayar dari Google Analitik – Ingat, memilih keluar dari Google Analytics juga akan menarik keluar penyertaan anda dari Google Optimize.
Untuk menghalang Hotjar daripada menggunakan maklumat anda, klik di sini.
Untuk memilih keluar dari Clarity, klik di sini – atau muat turun sambungan pelayar ‘Protect My Choices’ dari Digital Advertising Alliance.
Kuki pengiklanan, juga dikenali sebagai kuki penjejakan, digunakan untuk mengumpul data dan menganalisis aktiviti anda di laman web kami dan halaman web lain dalam rangkaian kami. Kuki ini membantu kami menawarkan pengiklanan yang diperibadikan dan berkaitan berdasarkan profil dan pilihan anda, tanpa menggunakan nama, emel atau maklumat peribadi lain.
Mengaktifkan kuki pengiklanan atau penjejakan dapat membantu mengelakkan iklan yang sama daripada dipaparkan berulang kali, memastikan iklan dipaparkan dengan betul pada skrin dan memilih iklan berdasarkan minat anda. Dengan persetujuan anda, pihak ketiga juga boleh memasang kuki seperti ini pada peranti anda untuk memantau lawatan anda di platform kami.
Kuki pengiklanan atau penjejakan yang digunakan di Sitly disenaraikan di bawah:
Nama Kuki: _fbp
Penerangan: Kuki _fbp membolehkan Facebook menetapkan ID Pengguna yang unik pada pelawat laman, membenarkan mereka menjejaki pengguna di laman kami untuk iklan yang lebih relevan di rangkaian mereka.
Asal: Facebook
Tempoh: 90 hari
Nama Kuki: _gcl_au
Penerangan: Kuki _gcl_au membolehkan Google untuk mengukur, menyimpan dan memantau data klik untuk menentukan halaman, promosi, dan iklan yang mempengaruhi pengunjung laman menjadi pelanggan.
Asal: Google
Tempoh: 90 hari
Nama Kuki: _scid
Penerangan: Kuki _scid membolehkan Snapchat menetapkan ID Pengguna dan Sesi yang unik pada pelawat laman, supaya mereka boleh menjejaki pengguna di laman kami untuk iklan yang lebih relevan di rangkaian mereka
Asal: Snapchat
Tempoh: 396 hari
Nama Kuki: _scid_r
Penerangan: Kuki _scid_r adalah satu lagi kuki yang membolehkan Snapchat menetapkan ID Pengguna dan Sesi yang boleh dijejak untuk setiap pengunjung laman kami, dengan tujuan menyediakan iklan yang lebih relevan di rangkaian mereka.
Asal: Snapchat
Tempoh: 396 hari
Nama Kuki: _tt_enable_cookie
Penerangan: Kuki _tt_enable_cookie membolehkan TikTok menjejak dan menyimpan tetapan persetujuan pengguna untuk kuki pihak ketiga mereka.
Asal: TikTok
Tempoh: 390 hari
Nama Kuki: _ttp
Penerangan: Kuki _ttp membolehkan TikTok menetapkan ID Pengguna unik kepada setiap pelawat laman, supaya mereka boleh menjejaki aktiviti pengguna di laman kami dan menawarkan iklan yang lebih relevan di rangkaian mereka.
Asal: TikTok
Tempoh: 390 hari
Nama Kuki: _uetsid
Penerangan: Kuki _uetsid membolehkan Bing menetapkan ID Sesi kepada pelawat laman web kami, bertujuan menyediakan iklan yang lebih relevan di rangkaian mereka.
Asal: Iklan Bing
Tempoh: 1 hari
Nama Kuki: _uetvid
Penerangan: Kuki _uetvid membenarkan Bing menyimpan dan menjejaki lawatan pengguna antara laman web untuk menawarkan iklan yang lebih relevan di rangkaian mereka.
Asal: Iklan Bing
Tempoh: 390 hari
Nama Kuki: ad_userdata
Penerangan: Kuki ad_user_data menentukan sama ada data peribadi dihantar ke Google berdasarkan persetujuan pengguna, untuk tujuan pengiklanan dalam talian.
Asal: Google
Tempoh: 13 bulan
Nama Kuki: ad_personalization
Penerangan: Kuki ad_personalization mengawal sama ada data peribadi boleh digunakan untuk tujuan seperti pemasaran semula, berdasarkan persetujuan pengguna. Ini bermakna data anda boleh digunakan oleh Google untuk pemperibadian iklan.
Asal: Google
Tempoh: 13 bulan
Anda boleh melaraskan tetapan anda untuk menghalang syarikat dan pengiklan pihak ketiga daripada menggunakan maklumat anda. Cuma ikut arahan pada laman yang dipautkan di bawah untuk menyesuaikan tetapan persetujuan kuki anda.
Khalayak Tersuai Facebook
Jika anda mempunyai akaun Facebook, klik di sini.
Jika anda tidak mempunyai akaun Facebook, klik di sini.
Google Ads
klik di sini
Snapchat
klik di sini
Tiktok
click here
Bing Ads
klik di sini